Zamek w Heidelbergu


Jesień, a wraz znią wzięło mnie na małe przemyślenia.. Za mało zwiedzamy! 

Tej jesieni chciałabym to zmienić, postanowiłam sobie, że zanim nadejdzie zima, chcę jak najwięcej pozwiedzać. 
Tej niedzieli wybraliśmy się do Zamku w Heidelbergu ( co prawda Heidelberg już odwiedziliśmy we wrześniu a dokładniej Zoo Heidelberg - tutaj wpis ). 

Heidelberger Schloss – zamek gotycko-renesansowy położony na zboczu góry Königstuhl , na którą wjechaliśmy autem, co prawda ciut za wysoko z czego pod sam zamek zjechaliśmy kolejką. 

Ruiny zamku robią wrażenie i działają  na wyobraźnię. Z zamku rozciąga się przepiękny widok na stare miasto. W środku mieliśmy okazję zwiedzić muzeum formacji i zobaczyć największą dębową beczkę na świecie (niestety mój obiektyw nie zdołał jej uwiecznić na zdjęciu, była zbyt wielka). W każdej uliczce znajdują się poukrywane restauracje z typowo niemieckimi wurstami i piwem. 

Bilet dla osoby dorosłej 7 Euro
Dziecko 4-letnie ma wstęp bezpłatny
Bilet nie obejmuje zwiedzania komnat w zamku (gdzieś wyczytałam, że przewodnik pobiera opłatę 5 Euro za osobę oprowadzając po komnatach)

Na zwiedzanie zamku poświęciliśmy około 3-4 godzin, niestety zabrakło nam czasu na zwiedzanie starego miasta ale myślę, że niebawem tam wrócimy.

Z samego wypadu jestem bardzo zadowolona, zamek wywarł na mnie duże wrażenie. Polecam każdemu!

Ps. na moim Instagramie, możecie zobaczyć zdjęcia, których nie ma we wpisie -  https://www.instagram.com/divanaurlopie/























21 komentarzy:

  1. Mnie z kolei tej jesieni wzięło na przemyślenia, że zwiedzamy za dużo - i że latem i wiosną tyle się najeździliśmy, iż pora wreszcie trochę przystopować ;) Ale kiedy patrzę na takie piękne zdjęcia - to naprawdę nie wiem, czy coś z tych zamiarów wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego zamku to ja jeszcze nie widziałam ;-). Cudne i klimatyczne miejsce :-).
    Ps. A zdjęcia (zwłaszcze te z Wami) piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki. Mała diva ma świetną kamizelkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia i urocze modelki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe zdjęcia i przy okazji poznałam Twój piękny blog! Świetnie piszesz~.

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko jaka ona jest urocza ! Pięknie się prezentujecie. Miejsce wygląda magicznie !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe miejsce. Urzekła mnie apteka-muzeum :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie byłam nigdy za granicą, jednak takie wpisy są bardzo inspirujące i bardzo zachęcają do zwiedzania. Zamek jest piękny. Lubię je oglądać. W szczególności ruiny. Wtedy czuje się tak niewytłumaczalną atmosferę, nie wiem jak to określić. Może namiastkę minionych lat, tajemnic i historii? A może to, czy w ruinach tych panuje jakiś duszek (bo podobno każdy zamek czy to ten, który zachował się w dobrym stanie, czy ten w ruinach, go ma) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam Waszą fotorelację z zoo w Heidelbergu :)
    Zamek jak zamek - mam jeszcze zbyt małe dzieci na takie atrakcje ;) Ale zdjęcia są przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamek wyglada imponująco! My niestety rzadko robimy sobie takie wypady za miasto z różnych względów, ale planuję to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja osobiście mało zwiedzam, bo zraziłam się po wycieczkach szkolnych, gdzie zawsze popędzali, bo "przewodnik czeka"... teraz poznaję nowe miejsca po swojemu i czerpię z tego duuużo więcej satysfakcji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe zdjęcia i jesienne klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale piękne zdjęcia - ślicznie wyglądacie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetne zdjęcia, fajna miejscówka!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładna sesja - to są też niesamowicie urokliwe miejsca :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Diva na urlopie - fashion blog , Blogger